Kirjaston kirjatelineestä löytyi tällainen opus:

214339.jpg

Katseeni tavoitti ensin pienen ja ihanan vasikan. Olen tämän kesän aikana bongaillut lehmiä, ne ovat suorastaan valloittaneet sydämeni. En ole vain onnistunut saamaan niistä kuvia, vaikka monesti olen yrittänyt. Ne ovat olleet joko liian kaukana, tai minulla ei ole ollut kameraa mukanani.
Kirja ei kuitenkaan kertonut lehmän jalosta rodusta, vaan huovutuksesta.Koska olen vasta tutustunut huovutuksen saloihin, lainasin kirjan itselleni. Huovutettuna tuo vasikka voi olla minulle liian suuri haaste, mutta jotain pientä ajattelin kuitenkin kokeilla.

Lainasin myös pari muuta käsityökirjaa

214357.jpg

Isoäidin kauniit käsityöt tuovat mieleen lapsuuden ja äidin aikaiset kirjonta ja ristipistotyöt. Olen itse tehnyt tällaisia töitä varsin vähän, mutta tykkään katsella kirjan ihania malleja.  Käden taidot pitää sisällään laajan katsauksen erilaisiin käsityötapoihin; tilkkutöistä - juhlakoristuksiin. Minua siinä kiinnostaa taas huovutus ja solmeilu.

Kirpputoreilta mukaan tahtoo eksyä myös käsityöopuksia. Tässä viimeisimmät löydöt:

214376.jpg

Malleja riittää, jos vain on intoa tekemiseen? Enimmäkseen nämä ovat minulle katselukirjoja.